Приватбанк: ще один рік пліч-о-пліч із бізнесом
Як сервіси банку допомагають підприємцям
під час війни
СПЕЦПРОЄКТ
Приватбанк — один з безперечних лідерів банківського корпоративного ринку. За понад 30 років роботи він здобув значний досвід в обслуговуванні українського бізнесу й добре розуміє його потреби. Як у мирний час, так і нині, адже попри обстріли, блекаути й інші труднощі бізнес працює, сплачує податки, допомагає ЗСУ. Банки та їхні послуги відіграють тут важливу роль, оскільки є невід’ємним складником роботи будь-якої компанії.
Ми зробили добірку сервісів та пропозицій від Привату, які були запущені у 2024 році, підтримували у країнські компанії, спрощували їхню діяльність та робили ефективнішими.
Продукти Еквайрингу
Еквайринг від Приватбанку — це екосистема сервісів, які роблять бізнес зручнішим та стійким до викликів, зокрема воєнних. Підключивши їх і працюючи в звичному для себе режимі, підприємці можуть скоротити частину поточних витрат, збільшити обсяги продажів, працювати під час блекаутів та отримувати інші бонуси. Цим уже скористались понад 200 тисяч підприємців, а сам Приватбанк у 2024 році увійшов у ТОП-20 європейських і ТОП-150 світових провідних еквайрів за оцінкою аналітичного видання Nilson Report.
Розповімо про деякі із цих сервісів.
Застосунок «Термінал»
«Термінал» — сервіс, що дає змогу приймати оплату банківськими картками за допомогою смартфона. Він існує у вигляді мобільного застосунку, який перетворює смартфон із NFC-модулем на повноцінний POS-термінал, працюючи на iOS або Android.
Процес оплати аналогічний до класичного POS-термінала: продавець вводить суму, клієнт підносить банківську картку або смартфон з електронним гаманцем ApplePay чи GooglePay, відтак відбувається обмін даними. Після підтвердження транзакції з’являється повідомлення про її успішність. Головна різниця — роль POS-термінала виконує смартфон продавця.
Переваги використання «Термінала»:
1. Економія на обладнанні
Немає потреби купувати POS-термінал, бо використовується звичайний смартфон. Застосунок можна встановити на телефон продавця, кур’єра, водія чи іншого співробітника. Підприємець надає їм доступ до приймання платежів через особистий кабінет. До того ж «Термінал» підтримує фіскалізацію чеків. А отже використовувати касове обладнання необов’язково, що також дає істотну економію.
2. Зручність для клієнтів
Сервіс дозволяє приймати оплату картками, які давно стали невід’ємною частиною фінансового життя більшості українців.
3. Розрахунки під час блекаутів
Проблеми з електроенергією — один з викликів, з яким зіткнувся бізнес під час війни. «Термінал» може підстрахувати й тут. Зарядити смартфон, який здатен приймати платежі, значно легше, ніж забезпечити безперебійне живлення для стаціонарного POS-термінала чи касового апарата.
4. Простота запуску
Застосунок встановлюється менш ніж за хвилину, а реєстрація в особистому кабінеті займає до 15 хвилин. Жодних паперових договорів чи візитів до відділень не потрібно.
Приватбанк постійно вдосконалює сервіс. Наприклад, розробникам надали можливість інтегрувати «Термінал» у їхні застосунки та програмні рішення. Такий підхід відкриває нові можливості для розвитку цифрових клієнтських сервісів, а також допомагає заощаджувати ресурси на створенні власних платіжних інструментів.
Інтеграція стане особливо корисною для бізнесів, які мають власні застосунки для продажу товарів або послуг і потребують зручного функціоналу для приймання безготівкових платежів — як з банківських карток, так і з електронних гаманців.
Інтеграція стане особливо корисною для бізнесів, які мають власні застосунки для продажу товарів або послуг і потребують зручного функціоналу для приймання безготівкових платежів — як з банківських карток, так і з електронних гаманців.
З початку 2024 року кількість активних користувачів сервісу збільшилася вдвічі (майже до 27 тисяч), а картками та гаджетами через «Термінал» на смартфонах торговців було сплачено товарів та послуг більш ніж 8,5 млрд грн (в 2,4 раза більше, ніж торік).
Оплата частинами
Послуга «Оплата частинами» добре знайома як покупцям, так і продавцям. Для покупця – це зручна можливість отримати товар одразу, а його вартість розділити на кілька рівних платежів (з доступних в магазині) з мінімальним процентом – 0,01%. Для торговця – це додатковий спосіб прийому платежів як у наземному, так і в інтернет-магазині.
Переваги для покупців очевидні: можливість придбати товар, значно зменшуючи фінансове навантаження, що особливо актуально під час дорогих покупок. Зокрема, нині часто купують на виплат зарядні станції, павербанки, а також меблі, смартфони, іншу електроніку та побутову техніку.
Вигоди для продавця полягають у тому, що дорогі товари стають доступнішими для клієнтів. Це сприяє зростанню обсягів продажів, середнього чека та прибутків.
Як і інші продукти Привату, «Оплата частинами» постійно вдосконалюється.
По-перше, у 2024-му банк знизив тариф на послугу для бізнесу. «Для підтримки українського бізнесу ми зменшили тарифну сітку “Оплати частинами” та зробили її доступнішою для торговців. Тепер бізнес-клієнти можуть збільшувати свої продажі, встановлюючи більшу кількість платежів на товари та послуги, що, своєю чергою, зробить купівлю ще доступнішою та зручною для покупця», — так прокоментував ці зміни керівник напряму торгового еквайрингу Приватбанк Сергій Макаренко.
По-друге, для підприємців створено можливість продавати товари та послуги в «Оплату частинами», а також у «Миттєву розстрочку» (платна розстрочка від Приватбанку. Покупець сам обирає кількість платежів (до 25), процент – 1,9% від суми покупки щомісячно) через «Інвойс в Оплату частинами». Він дає змогу виставляти рахунок клієнту безпосередньо в Приват24, надати для оплати QR-код чи відправити посилання в будь-який месенджер. Продавець робить це з компʼютера чи смартфона через сторінку сервісу «Інвойс в Оплату частинами» або за допомогою телеграм-бота: @Privat_Invoice_bot. Рішення особливо актуальне для невеликих торгових точок, які не мають POS-терміналів, а також для тих, хто активно використовує у продажах соцмережі.
По-третє, «Оплата частинами» отримала ще одну цікаву функцію в інтернеті: тепер клієнти магазину зможуть сплачувати вартість товару частково власними коштами з картки, а залишок оформити в «Оплату частинами» чи «Миттєву розстрочку». Це дає змогу бізнесу залучати нових клієнтів з лімітом, а також утримувати тих, в кого його бракує.
Для розуміння масштабів використання «Оплати частинами» від Приватбанку: щомісяця завдяки цій послузі українці купують товарів на 1,6 мільярда гривень.
LiqPay
LiqPay — провідний сервіс для інтернет-платежів, що дає змогу здійснювати онлайн-платежі та перекази по всьому світу за допомогою мобільного телефона та платіжних карток.
Приватбанк створив LiqPay у 2008 році як сервіс швидких грошових переказів. Відтоді він постійно вдосконалювався, обростав новими функціями, як-от оплата через QR-код, FacePay (за допомогою фотографії клієнта), на банківський рахунок, через Google Pay, Apple Pay та PrivatPay.
Цього року користувачі LiqPay додатково можуть підключатись до програми лояльності банку «Привіт» — першої на банківському ринку інтелектуальної персоналізованої програма лояльності, яка індивідуально підбирає акції для кожного клієнта. Завдяки LiqPay та «Привіт» продавці можуть робити акційні пропозиції для понад 15 мільйонів користувачів Приват24.
Наразі завдяки LiqPay оплату від клієнтів приймають майже 13 тисяч підприємців. Щоб отримати доступ до всіх можливостей системи, торговцю потрібно зареєструватися в системі та встановити спеціальний застосунок.
Приват24 для бізнесу
«Приват24 для бізнесу» — інтернет-банкінг для юридичних осіб від Приватбанку, доступний як у вебверсії, так і у вигляді мобільного застосунку. Останнім сьогодні активно користуються понад 65% бізнес-клієнтів Привату. Наразі в ньому доступні 12 категорій послуг.
Окрім традиційних банківських операцій, у застосунку «Приват24 для бізнесу» підприємці, наприклад, можуть:
-
подавати звітність;
-
отримувати актуальну інформацію щодо податків;
-
дізнаватися актуальні реквізити податкових органів і сплачувати податки;
-
користуватися Інвойсингом (автоматизоване виставлення рахунків по Україні та їх оплата в 2 кліки);
-
отримувати сервіси еквайрингу.
Серед нових опцій застосунку, які з’явилися в 2024 році, можна зазначити:
можливість для керівників компаній виплачувати зарплату співробітникам (переглядати й підписувати вже створені зарплатні відомості можна було й раніше);
простий електронний підпис (ПЕП), яким можна підтверджувати неризикові операції;
можливість для бізнесу перевіряти власну кредитну історію;
перевірка ділової репутації фізособи (щодо перебування людини в розшуку, під санкціями чи під слідством, її рухомого й нерухомого майна, кредитної історії тощо);
функціонал еквайрингу, що дає змогу через смартфон створювати нові точки продажу, керувати процесом їх підключення та замовляти POS-термінали;
автоматичне заповнення налаштування електронної звітності з податкової;
підключення календаря звітності для нагадування про початок або закінчення звітного періоду;
книга обліку доходів та витрат;
завантаження вже прийнятих звітів з ДПС для легкої актуалізації даних;
завантаження PDF-документів в електронний документообіг.
Ще з останніх цікавих новинок — у застосунку з’явився сервіс відеоконсультацій українською жестовою мовою. Тепер кожен підприємець за потреби може замовити консультацію щодо бізнесу мовою жестів. Спочатку цей сервіс був реалізований у Приват24 для фізичних осіб. Побачивши неймовірну затребуваність (щонайменше 10 звернень жестовою мовою за день), Приват додав його і в застосунок для бізнесу. Чудовий прояв клієнтоорієнтованості та крок у бік доступності банківських послуг.
Мобільний «Приват24 для бізнесу» — потужна платформа для керування фінансами компанії, яка завжди під рукою. Він постійно вдосконалюється, з’являються нові актуальні опції. В 2024 році його визнано найкращим мобільним банком для бізнесу в Україні та лідером серед банківських застосунків для бізнесу в регіоні. Такими є результати міжнародного дослідження Mobile Business Banking 2024, яке щороку проводить SME Banking Agency серед провідних банків країн Східної Європи, Кавказу та Центральної Азії.
Щодо вебверсії онлайн-банкінгу, то вона повністю дублює функціонал застосунку й має кілька додаткових опцій. Її можливості також постійно зростають.
Цього року, наприклад, до неї було додано послугу автоматичного заповнення календаря податко вих звітів, яка допомагає клієнтам відмічати дати звітів з урахуванням їх історії та даних податкової служби.
Ще з нового — опція «Книга обліку доходів та витрат». Вона дає змогу автоматично фіксувати всі транзакції, зокрема операції з валютними рахунками, внесення готівки через ПРРО «Каса», відшкодування по еквайрингу тощо. Це спрощує облік та мінімізує помилки, які можуть виникнути під час ручного внесення даних.
А ще Приват створив можливість інтеграції деяких своїх бізнесових сервісів до інших програмних платформ. Наприклад, у популярну українську ERP-систему Bimp інтегровано «Інвойсинг» — сервіс для виставлення рахунків-фактур між компаніями. Крім того, із жовтня цього року банк пропонує новий сервіс відкритого API, який дозволяє розробникам додавати у свої рішення автоматичну перевірку контрагентів.
-