top of page
pixels-bg.gif

СПЕЦПРОЄКТ

ТОП соціальних

проєктів від

6m8a3808---copy.jpeg
novus-main1.webp

українських

бізнесів у 2024 році

Через війну український бізнес постійно стикається з цілою низкою викликів: обстріли, окупація територій, релокації, економічна нестабільність, нестача працівників тощо. Попри це бізнес працює і бере активну участь у розв’язанні як власних, так і суспільних проблем.

Ми розкажемо про шість важливих соціальних проєктів, які реалізували українські компанії у 2024 році. Вони наочно демонструють, що бізнес — це не лише про гроші, а й про відповідальність, людяність і турботу про оточуючих.

Натискайте на логотип та читайте детальніше

Novus_Ukraina_logo.webp
brocard.webp
coca-cola.webp
Лого_TERWIN.webp
logo.webp
logo-911-primary-white-400x400.webp
pixels-bg.gif

NOVUS і благодійний фонд Food for Ukraine

Благодійний фонд продовольчої допомоги Food for Ukraine був заснований у Литві 4 березня 2022 року, хоча перші вантажі з продуктами вирушили до українців ще в перші дні війни. Ініціатором створення фонду став Раймондас Туменас — головний бенефіціар мережі супермаркетів NOVUS. Він об’єднав навколо себе однодумців, щоб допомагати українцям із вразливих груп та забезпечувати їх базовими продуктами харчування.

«З досвідом, накопиченим у продуктовому ритейлі, ми розуміли, що можемо організувати все швидко й ефективно. Ми знали, як домовлятися про постачання, як працювати з логістикою, і мали чітке бачення, як допомогти. Це був наш обов’язок», — згадує Раймондас Туменас.

Співпраця NOVUS і Food for Ukraine полягає в тому, що NOVUS надає фонду логістичні потужності для зберігання, розподілу та подальшої доставки допомоги. Ця синергія дає змогу оперативно реагувати на запити й доставляти продукти навіть у найвіддаленіші регіони. Спершу продукти для наборів надходять із Європи, зокрема Литви, до України. Далі їх сортують на складі NOVUS у Києві і відправляють фурами в різні регіони, включно з прифронтовими зонами.

«Завдяки великому досвіду у фуд-ритейлі ми знаємо, як закупити товари за собівартістю або домовитися про безкоштовні поставки, що дає змогу допомогти більшій кількості людей», — пояснює керівник фонду Неріюс Удренас.

Варто відзначити, що благодійна діяльність фонду повністю відокремлена від комерційної діяльності NOVUS. Продукти, призначені для допомоги, не потрапляють на полиці магазинів. Важливо, що фонд працює прозоро — звітність регулярно проходить аудит у міжнародній компанії PricewaterhouseCoopers (PwC).

novus3.webp

Кілька слів про фінансування:

Фонд працює завдяки підтримці меценатів, партнерів та міжнародних організацій. На початку війни Раймондас Туменас особисто звертався до друзів і партнерів у Литві, Польщі та Україні, які допомагали фінансово або надавали продукти. Зараз серед ключових донорів фонду — міжнародні організації, як-от Buddhist Tzu Chi Charity Foundation, а також європейські благодійники та корпоративні партнери.

Результати роботи фонду станом на початок 2025 року в цифрах:

  • доставлено понад 115 вантажівок із продуктами;

  • розподілено понад 2 300 000 кг продукції;

  • сума допомоги перевищила 120 млн грн;

  • десятки тисяч українців отримали продуктові набори.

novus1.webp

Плани на 2025 рік:

Команда благодійного фонду переконана, що кожен пакунок — це більше ніж просто їжа. Це тепла підтримка, знак уваги й турботи. У Food for Ukraine вірять, що разом із небайдужими людьми можуть творити справжні дива.

«Наш фонд від початку війни й досі є однією з найефективніших організацій з допомоги українцям. Я впевнено можу сказати, що ми продовжимо свою роботу у 2025 році. Вірю, що незабаром в Україні закінчиться війна, і люди повернуться до мирних буднів та зможуть самі себе забезпечувати. А поки цього не сталось, ми будемо допомагати українцям стільки, скільки знадобиться», — резюмує керівник фонду Неріюс Удренас.

Інші благодійні проєкти NOVUS:

  • Сіль «Воля» — продаж спеціального паковання солі із Соледара допоміг зібрати понад 7 млн грн на FPV-дрони для передової.

  • «1 гривня для 3 ОШБр» — клієнти NOVUS долучилися до збору 21 млн грн для військових 3 ОШБр за допомогою власної марки NOVUS. 1 гривню від продажу кожного товару мережа перераховує на потреби військових.

  • «Кошики для ЗСУ» — передано понад 10 000 продуктових наборів для військових на передовій.

  • «Велике маленьке серце» — ініціатива з фондом «Твоя опора» зібрала понад 13,5 млн грн для лікування дітей із вродженими вадами серця.

  • Допомога новонародженим на прифронтових територіях — спільно з ТМ «Миланка» зібрано понад 150 000 грн на підтримку сімей із малюками.

_DSC8897.webp

Хто може отримати допомогу?

Територіально фонд охоплює не лише Київ та Київську область, де переважно розташовані магазини NOVUS. Фури з допомогою від Food for Ukraine їдуть у прифронтові зони, де люди живуть у критично складних умовах. Зокрема, у Харківську область, яка щодня потерпає від російських обстрілів.

«Ми охоплюємо території, де люди часто залишаються наодинці з голодом і відчаєм», — наголошують у фонді.

Щоб отримати допомогу, українці можуть звернутися до місцевих волонтерських організацій. Наприклад, до Подільського відділу Червоного Хреста та фондів, які співпрацюють з органами державної влади, місцевого самоврядування тощо. Загалом фонд налагодив роботу з партнерами, які допомагають їм визначати й формувати списки отримувачів допомоги. У пріоритеті:

  • літні люди, які залишилися самотніми;

  • багатодітні сім’ї у скрутному фінансовому становищі;

  • люди з інвалідністю;

  • мешканці прифронтових територій;

  • вагітні жінки та одинокі матері.

«Всі історії різні. Ми бачили зруйновані будинки, понівечені долі, самотність і біль. Завжди найбільше западають у серце історії, пов’язані з дітьми. Зокрема, ми надаємо допомогу вагітним жінкам, які залишились одні. Нерідко вони мають ще й дитину з хронічними хворобами чи порушеннями розвитку. Ці матері з усіх сил дбають про дітей, однак не можуть забезпечити всім необхідним, адже влаштуватись на роботу в таких умовах неможливо. Коли ми чуємо ці історії, то розуміємо, що допомога — це більше ніж їжа. Це знак, що про них пам’ятають і дбають», — розповідає Неріюс.

novus2.webp
pixels-bg.gif

BROCARD та ГУР: бізнес і розвідка об’єдналися для захисту країни

Місія бізнесу у воєнний час — не тільки утримувати економіку й забезпечувати робочі місця, а й активно підтримувати тих, хто виборює майбутнє України на передовій. BROCARD бере на себе цю відповідальність: розвиває бізнес, сплачує податки і зміцнює Сили оборони. Свідченням останнього є Меморандум про співпрацю між компанією та Головним управлінням розвідки (ГУР) МО України.

Підтримка ГУР — наймасштабніша ініціатива компанії в напрямі посилення обороноздатності країни. Чому саме розвідка — пояснює Юрій Гаткін, співзасновник та керуючий партнер мережі BROCARD: 

«ГУР — один із найефективніших підрозділів Сил оборони України. Завдяки точній аналітиці, прогнозам і ретельно спланованим операціям цей підрозділ забезпечує перевагу на полі бою і в глобальній стратегії національної безпеки. Посилюючи військову розвідку, ми зміцнюємо захист країни. BROCARD свідомо підтримує цю місію».

Компанія регулярно спрямовує частину обороту на підтримку «вартових невидимого фронту». Кошти безпосередньо йдуть на потреби розвідки, яка самостійно визначає, на що їх використати.

«Ми не втручаємось у процес закупівель і повністю довіряємо ГУР. Їхній підхід завжди націлений на результат, тому кожна гривня працює максимально ефективно. Дрони, амуніція, спецтехніка — усе це робить наших захисників сильнішими», — додає Юрій Гаткін.

1.webp
2 (1).webp

Кілька слів про фінансування:

BROCARD не збирає донати й не залучає посередників для передання допомоги розвідці. Однак у компанії визнають, що ініціатива не була б такою масштабною без участі їхніх клієнтів.

«Вибір аромату чи косметики в BROCARD — не просто покупка для себе. Це реальна підтримка героїв, які захищають нашу країну, адже частину суми з кожного чека ми спрямовуємо на потреби розвідки, — зазначає Катерина Гуленок, керівниця PR-департаменту «Брокард-Україна». — Разом з клієнтами ми допомагаємо тим, хто стоїть між нами та агресором і виборює мирне майбутнє України. Це наша спільна мета, на шляху до якої кожен крок має велике значення. Краса об'єднує, і саме в єдності — наша суперсила».

3 (1).webp

Результати співпраці BROCARD з ГУР у цифрах:

  • 282 млн грн вже конвертовано у реальну допомогу військовим і спрямовано компанією BROCARD на підтримку Сил оборони та воєнної розвідки з початку повномасштабного вторгнення;

  • військовим і спрямовано на підтримку Сил оборони та воєнної розвідки з початку повномасштабного вторгнення;

  • BROCARD увійшла до топ-30 компаній-донорів.

За даними ГУР, надані BROCARD кошти йдуть на забезпечення розвідників сучасними засобами зв’язку, дронами, спеціалізованими транспортними засобами та іншими критично важливими ресурсами.

Плани на 2025 рік:

«Проєкт підтримки ГУР триватиме, допоки нашим захисникам буде потрібна стабільна потужна допомога. Україна має вистояти, і український бізнес має зробити свій вагомий внесок в досягнення справедливого миру. Для цього всім нам треба діяти відкрито, рішуче і без зволікань», — говорить Юрій Гаткін.

4 (1).webp
5.jpg
6.jpg

Інші напрямки допомоги від BROCARD  

  • 32 співробітників BROCARD боронять Україну на найгарячіших напрямках. Компанія підтримує з ними зв’язок і продовжує сплачувати зарплати в повному обсязі.

  • Силами співробітників BROCARD регулярно допомагає тим, хто зараз на службі та закриває збори на авто й запчастини, тепловізори, зарядні станції тощо.

  • 5 млн грн спрямовано у фонд компетентної допомоги армії «Повернись живим» для проєкту «Довгі руки ТРО».

  • Наприкінці 2022 року разом із парфумеркою Ольгою Юрченко BROCARD створив благодійну ініціативу: весь прибуток від продажу аромату «Соул оф Юкреін» (Soul of Ukraine) у магазинах і на сайті BROCARD.UA компанія перераховує фонду «Я буду твоїм тилом» для спецпроєкту #Вониневинні на допомогу родинам із дітьми з прифронтових територій. На закупівлю гігієнічних засобів, дитячого харчування та всього необхідного для сімей з Херсонщини, Маріуполя, Запорізької і Харківської областей вже відправлені 460 тис. грн. Ініціатива триває. 

pixels-bg.gif

Кока-Кола і проєкт «Мобільні котельні»

«Мобільні котельні» — це проєкт, який виник у 2023 році у відповідь на руйнування енергетичної інфраструктури внаслідок повномасштабної війни. Його мета — забезпечити теплопостачання в громадах, які найбільше потребували допомоги перед початком опалювального сезону. А саме для шкіл, лікарень, дитячих садків, об’єктів критичної інфраструктури, а також житлових будинків. Ініціативу реалізували завдяки спільним зусиллям Системи компаній Кока-Кола та Українського Червоного Хреста.

Мобільна котельня — це сучасна компактна та ефективна установка для забезпечення теплопостачання в соціальних, комунальних і житлових приміщеннях в автоматичному режимі. Установки виготовляють в Україні, вони повністю адаптовані до місцевих стандартів та потреб. Складаються з високотехнологічного обладнання, встановленого в мобільному контейнері. Основні характеристики:

  • потужність — від 200 до 1000 кВт;

  • енергоефективність — якщо порівняти зі старими котельнями (віком понад 40 років), нові установки забезпечують до 15% економії газу та до 50% економії електроенергії. Котельні працюють за принципом «генерація не більше, ніж потрібно»;

  • автоматизація — дистанційне керування дає змогу мінімізувати присутність персоналу. Оператор отримує сповіщення про стан котельні через смс або мобільний застосунок;

  • універсальність — працюють на природному газі, але можуть перемикатися на дизельне пальне в разі перебоїв із газопостачанням;

  • мобільність — контейнерний формат дає змогу легко транспортувати й встановлювати котельні у потрібних місцях. Підготовка місця для монтажу котельні займає 5-7 днів.

Хто може отримати допомогу?

Які громади отримають цю допомогу, визначають Український Червоний Хрест у співпраці з органами державної влади та місцевими адміністраціями. Пріоритет надають громадам, які:

  • зазнали руйнувань або перебували під окупацією;

  • розташовані поблизу лінії фронту чи в зонах з високим ризиком бойових дій;

  • належать до громад, центральне постачання яких залежало від генерації ТЕЦ/ТЕС, зруйнованих під час російських ударів по енергетичній інфраструктурі;

  • забезпечують теплом соціально важливі об’єкти: школи, лікарні, дитячі садочки або укриття.

Щоб отримати такі мобільні котельні, громада може самостійно подати заявку до Національного комітету Українського Червоного Хреста. Після чого її розглянуть, проаналізують та нададуть відповідь.

Для прифронтових регіонів котельні стали справжнім порятунком. Наприклад, у Херсоні мобільні котельні були встановлені в одному з пологових будинків, забезпечивши комфортні умови для новонароджених та породіль. Також їх отримали два освітні заклади у місті Шостка Сумської області, де діти тепер можуть продовжувати навчання.

Однак на допомогу можуть розраховувати громади і в інших областях. Наприклад, мобільну котельню надали Баришівській громаді на Київщині, де через відсутність тепла діти в одній зі шкіл були змушені перейти на дистанційне навчання. Тепер вони повернулися до звичних умов навчання. Тож кожна ситуація розглядається індивідуально.

-------2.webp

Результати роботи проєкту в цифрах:

  • 105 мобільних котелень у 15 областях України було встановлено за два роки;

  • понад 8,5 млн доларів становить загальна інвестиція Системи компаній Кока-Кола;

  • 600 МВт становить загальна потужність котелень (дає змогу обігріти до 600 тисяч квадратних метрів приміщень шкіл, дитячих садочків та житлових будинків);

Загалом з 24 лютого 2022 року Система компаній Кока-Кола спільно з Фундацією Кока-Кола зобов'язалася надати українцям благодійну допомогу на суму понад $40 млн.

-------1.webp

Плани на 2025 рік:

Компанія й надалі планує зосереджувати зусилля на реалізації проєктів з підтримки громад у 2025 році, орієнтуючись на їхні актуальні потреби та нові виклики.

Кілька слів про фінансування:

Фінансування проєкту «Мобільні котельні» здійснює Система компаній Кока-Кола в Україні.

pixels-bg.gif

TERWIN та Благодійний фонд Руслана Шостака

Корпорація TERWIN у своїй діяльності орієнтується на цілі сталого розвитку, ухвалені ООН у 2015 році. Дотримуючись їх, корпорація реалізує свої нові проєкти. Основним прагненням є поліпшувати якість життя та створювати майбутнє з якісною освітою, гідною працею та економічним зростанням. 

Зокрема, TERWIN розпочала масштабний інфраструктурний проєкт з будівництва логістичних хабів на понад 1 млн кв. м складських приміщень класу «А» у чотирьох областях (Київська, Львівська, Дніпропетровська, Одеська). Він базується на принципах енергоефективності, екологічності та ергономічності. Цей проєкт — ціла екосистема, яка підніме планку в будівництві логістичної інфраструктури в Україні.

Благодійний фонд Руслана Шостака у 2022 році створив підтримець Руслан Шостак — президент корпорації TERWIN, засновник національних торговельних мереж EVA та VARUS. Від самого початку команда сконцентрувалась на двох напрямах: підтримці армії та допомозі дітям, які постраждали від війни.

У 2022 році в межах діяльності фонду було організовано першу в Україні приватну евакуацію до Туреччини дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, а також дітей, що опинилися у складних життєвих обставинах. Майже три роки Благодійний фонд Руслана Шостака разом з партнерами забезпечував проживання 3500 дітей та їхніх супровідників у готелях на березі Середземного моря. Фонд повністю покривав усі витрати на утримання, харчування, навчання та всебічний розвиток хлопців і дівчат. Зокрема, діти відвідували освітні курси та екскурсії, були забезпечені зимовим та літнім одягом тощо.

Проєкт «Дитинство без війни» отримав міжнародне визнання й увійшов до Світової книги рекордів як найбільша евакуація дітей із часів Другої світової війни. Фільм Save Generation Ua, присвячений проєкту, отримав 7 міжнародних нагород у 5 країнах світу.

Ще один проєкт Фонду Руслана Шостака — «ГеройCar» — шукає фінансування для забезпечення армії транспортом. Фонд працює безпосередньо з командуванням ЗСУ та швидко реагує на запити військових. Найчастіше це надійні пікапи, потрібні для евакуації поранених, бойових завдань, розв’язання питань логістики. Однак фонд передавав також квадроцикли, спеціалізований транспорт, а ще — багатофункціональне судно зразка НАТО на повітряній подушці Griffon Barbara. 

Щоб швидко знаходити кошти, фонд налагоджує партнерства з українським та іноземним бізнесом, інфлюенсерами, зірками, залучає їх до креативних зборів. Позашляховики закуповують за найоптимальнішими цінами, перевіряють їх технічний стан, проводять необхідне обслуговування та оперативно відправляють на фронт.

1280х711.webp

Хто може отримати допомогу?

До «ГеройCar» із запитом на купівлю авто може звернутись будь-яка військова бригада, наприклад, через сайт або сторінку у фейсбуці. Далі «ГеройCar» відкриває збір спеціально для певної бригади на конкретну машину. Якщо військова бригада має волонтерів або організації, які підтримували її раніше, «ГеройCar» може скоординувати збір коштів з їхніми волонтерами та донорами, щоб зібрати необхідну суму. Це значно пришвидшує процес. «ГеройCar» також допомагає підприємствам, чиї співробітники у ЗСУ, та може підтримати вже відкриті збори самих військових.

Реальні історії допомоги фонду

Проєкт «Дитинство без війни». У ньому було багато зворушливих історій наших дітей. Однак у фонді пригадали дві з них:

«Одна наша 14-річна дівчинка мала вроджені вади серця. На 26 лютого 2022 року їй була призначена операція в Охматдиті. Але провести її, звичайно, не встигли — розпочалася повномасштабна війна. І вже коли дівчинка перебувала під прихистком проєкту “Дитинство без війни”, турецькі лікарі провели складну операцію на серці. Тепер вона живе повноцінним активним життям. Інша 15-річна дівчинка завжди ходила з опущеною головою, а обличчя прикривала волоссям. Все тому, що вона мала косоокість і соромилася цього. Дівчинці зробили в Туреччині лазерну корекцію косоокості. І нам було дуже приємно спостерігати, як її погляд змінювався, ставав упевненим, а очі сяяли».

Проєкт «ГеройCar». Першочергово авто — це про порятунок життя військових:

«Одна така історія трапилась у 2022 році. Авто, яке ми передали на фронт, зберегло життя групі наших воїнів — снаряд розірвався поряд з ним, машина сильно постраждала, але всі пасажири вижили. Пізніше їхні дружини подарували нам розписану гільзу від того снаряда — зберігаємо її досі, як нагадування про те, для чого ми працюємо», — поділились у фонді.

Кілька слів про фінансування:

На проєкт «ГеройCar» фонд фандрейзить кошти від громадян, створюючи різноманітні активності та збори, долучаючи до цього партнерів та відповідальні українські бізнеси.


На проєкт «Дитинство без війни» фонд залучав кошти українських та іноземних бізнесів, турецьких та українських благодійних організацій, міжнародних структур і громадян України.

Результати роботи Благодійного фонду Руслана Шостака за 2024 рік у цифрах:

  • увійшов до топ-50 найбільших фондів і топ-5 приватних фондів за версією Forbes;

  • приблизно 62 млн грн акумулював на потреби ЗСУ проєкт «ГеройCar», залучивши до збору коштів на потреби армії понад 90 нових партнерів та 25 амбасадорів;

  • понад 150 автомобілів та іншого колісного транспорту було передано Силам оборони України (загалом з 2022 року — до 500 авто);

  • усі з 3500 дітей-сиріт та їхніх супровідників повернулись в Україну після завершення проєкту «Дитинство без війни» для того, щоб діти мали змогу отримати родину тут, в Україні;

  • 10,2 млн євро становить загальна вартість проєкту «Дитинство без війни».

Плани на 2025 рік:

У межах проєкту «ГеройCar» фонд планує вийти на показник 1000 одиниць колісної техніки, переданих ЗСУ. Планують залучати нових партнерів, нарощувати міжнародний фандрейзинг.

Також фонд працюватиме в напрямі підтримки дитинства. «Наша мета — забезпечити кожній дитині, яка залишилась без батьків, доступ до люблячої родини. У цьому питанні ми готові плідно співпрацювати з державою, українськими та іноземними партнерами», — резюмують у Благодійному фонді Руслана Шостака.

pixels-bg.gif

«Аврора» та її соціальні ініціативи

У 2024 році мережа мультимаркетів «Аврора» долучалася до багатьох соціальних ініціатив. Зокрема, до підтримки фонду «Повернись живим»» та ГО «Землячки», реабілітації військових в Superhumans, проєкту з психологічного відновлення медиків Repower, створення центру «Дія Бізнес» у Полтаві. Також мережа брала участь у благодійних заходах на підтримку Сил оборони України разом із платформою UNITED24 та іншими партнерами.

photo_2024-12-04_17-28-48 (1).webp

Окремої уваги варта грантова програма «Траєкторія» для підтримки професійного розвитку ветеранів після військової служби. Її учасники створювали бізнес-плани та отримували індивідуальні консультації від експертів для започаткування або розвитку власної справи. Це важливо, адже для ветеранів — це можливість для самореалізації і повернення до цивільного життя. До слова, мережа «Аврора» здобула золото в міжнародній премії Partnership for Sustainability Award 2024 у номінації «Економічний — розвиток» саме завдяки Національній освітньо-грантовій програмі «Траєкторія».

Крім того, «Аврора» співпрацює з національним центром реабілітації Superhumans Center для підтримки фізичного та емоційного відновлення ветеранів. Компанія підтримала Всеукраїнський тур адаптивних видів спорту, що об'єднав понад 1 200 ветеранів на змаганнях у різних містах України. Такі ініціативи допомагають ветеранам відновитися фізично та емоційно, а також сприяють їх соціальному залученню.

Щодо співпраці «Аврори» з ГО «Землячки», у 2024 році вони вже втретє об’єднали зусилля для підтримки жінок-військовослужбовиць. У результаті за минулий рік «Аврора» передала на підтримку ГО «Землячки» 13,6 млн грн.

Також у січні 2025 року завершилась спільна кампанія «Аврори» і ГО «Землячки» під назвою «Даруй тепло, даруючи свято». У результаті було зібрано 10 млн гривень. Завдяки цій ініціативі 1 140 жінок-військовослужбовиць отримали зимову форму.

Окрім того, у 2024 році була реалізована грантова програма «Аврора для підприємців» спільно з Forbes Україна, де 10 млн грн передали на підтримку малих і середніх бізнесів у сфері переробної промисловості. Для участі в програмі бізнес мав відповідати низці вимог: бути зареєстрованим в Україні, працювати у сфері переробної промисловості та мати річний дохід не більше 100 млн грн за 2023 рік.

«Підтримувати малий та середній бізнес критично важливо, адже це допоможе зберегти економіку країни, створювати робочі місця в умовах війни. Важливо, щоб великі бізнеси надавали цю підтримку через фінансування, співпрацю та допомогу в просуванні українських товарів, як всередині країни, так і на зовнішні ринки», — переконані у компанії.

Мережа «Аврора» також активно підтримує освітні програми. Однією з таких є проєкт «Економічна грамотність для всіх» із Центром вільної економіки імені Кахі Бендукідзе. У 2024 році навчання пройшли 33 педагоги, було передано 1 383 підручники. Кількість учасників олімпіади з економіки зросла з 4 300 до понад 9 300.

А ще в «Аврорі» діє програма корпоративного донорства. Важливо, що це не одноразова підтримка, а регулярна, бо що два місяці в полтавському офісі «Аврори» проводять «День донора», де орієнтовно 50 працівників здають кров. У 2024 році донори компанії здійснили 878 донацій, а загалом з моменту запуску проєкту — 1 807 донацій, що допомогло врятувати понад 5 400 життів.

Результати за 2024 рік у цифрах:

  • 50 фіналістів отримали по 100 000 грн на розвиток бізнесу в межах грантової програми «Траєкторія»;

  • для понад 1 200 ветеранів було організовано тури у межах підтримки адаптивного спорту;

  • 343,6 млн грн «Аврора» передала на благодійність; 

  • донат на 3,2 млн грн у фонд Repower для психологічної реабілітації військових медиків;

  • 6,7 млн грн на реабілітацію військових медиків було зібрано в межах акції «Незламний донат», під час якої відвідувачі купували товари зі знижками, а компанія передавала 1 грн з кожної акційної позиції до БФ Repower

  • 5 млн грн було зібрано для Сил оборони в межах акції «Наше бачення», від компанії — 1 млн грн;

  • внесок у розмірі 24 млн грн до річниці UNITED24 на армію наземних дронів та проєкт «Нічне пекло для ворогів» — 44 карти по 44 444 грн;

  • 5 млн грн компанія передала на роботизовані дрони для ЗСУ під час фестивалю Atlas United24.

DSC5899.webp
Рврора.webp

Плани на 2025 рік:

Ключовими напрямами для мережі «Аврора» залишатимуться допомога малому та середньому бізнесу, підтримка Сил оборони України, а також розвиток програм реабілітації військових. Компанія продовжить підтримувати розвиток культурних проєктів. «Адже культура та підтримка Сил оборони — це два основні напрямки нашої стійкості», — резюмують в «Аврора».

pixels-bg.gif

Аптека 9-1-1 та проєкт «Мобільні аптечні пункти»

За даними МОЗ, у 2023 році лише 11% сіл мали власні аптеки. А жителі понад 20 тисяч населених пунктів були змушені долати десятки кілометрів, щоб придбати необхідні ліки. В умовах війни ця проблема стала ще гострішою через пошкодження інфраструктури та закриття багатьох аптек, особливо — поблизу лінії розмежування.

Довгоочікуваним поштовхом для старту реалізації проєкту стала урядова постанова від 4 серпня 2023 року — Кабмін дозволив створення мобільних аптечних пунктів (МАП) у сільській місцевості та віддалених регіонах.

Перший в Україні мобільний аптечний пункт Аптека 9-1-1 запрацював 18 січня 2024 року в Харківській області. Згодом ініціатива поширилася на інші регіони: 3 квітня 2024 року запустили другий МАП на Харківщині, 12 серпня 2024 року — у Херсонській області, а 3 лютого 2025 року — у Сумській області. Загалом мобільні аптечні пункти Аптека 9-1-1 охопили 224 населених пункти.

Для багатьох жителів цих територій, особливо літніх людей та пацієнтів з хронічними захворюваннями, МАПи — це часто єдина можливість отримати життєво необхідні ліки. Адже традиційна аптечна інфраструктура там наразі не може бути відновлена.

Кожен МАП Аптека 9-1-1 — це повноцінна сучасна аптека, створена з урахуванням усіх ліцензійних вимог. Автівки обладнані спеціальними аптечними меблями для зручного розміщення медикаментів, системою кондиціонування, яка підтримує необхідну для зберігання ліків температуру, а також холодильним устаткуванням для зберігання термолабільних ліків.

Для забезпечення стабільної роботи МАПи оснащені генераторами та обладнанням Starlink. Касові апарати й термінали дають змогу обслуговувати електронні рецепти, зокрема за державною програмою «Доступні ліки». Клієнти можуть розрахуватися як готівкою, так і банківськими картками, зокрема карткою «єПідтримка».

74700f02-6f48-413c-a8c2-14ec8703c5b8.webp

Хто може отримати допомогу?

Проєкт реалізовано у тісній співпраці з МОЗ України, Держлікслужбою та військовими адміністраціями відповідних областей.

Громади можуть самостійно звернутися до обласної військової адміністрації з деталізованою інформацією про потреби у фармацевтичному забезпеченні й подати запит на запуск мобільного аптечного пункту на певній території.

Результати роботи проєкту за 2024 рік у цифрах:

  • 21 000 пацієнтів у 146 населених пунктах Харківської та Херсонської областей скористалися послугами МАПів;

  • 3100 рецептів було опрацьовано за державною програмою «Доступні ліки».

c77abd3e-5380-4b85-8443-7f90c760dee2.webp
48eb505f-bf7a-4604-8377-f5ad6b93f8e0.webp

Плани на 2025 рік:

Серед подальших планів — розширення проєкту на тих територіях, де відсутні стаціонарні аптеки. Основна мета залишається незмінною: забезпечення доступу до життєво важливих медикаментів для мешканців віддалених населених пунктів.

bottom of page